Twerk


Twerk je Taneční styl kterému se v posledních letech věnuje obrovská pozornost.
Nejedná se však o nový druh tance, je totiž součástí již populárního stylu Dancehall.

loading...
Twerking je už téměř dvacet let starou záležitostí.
Twerk je vlastně jeden z těch stylů, který do toho Dancehallu patří.
Dancehall pochází z Jamajky.
Před dvaceti lety se v New Orleansu tento styl oddělil zvlášť jako Twerk.
Obnovenou popularitu Twerk dosáhl především díky světovým hudebním hvězdám Beyoncé, Miley Cyrus, Nicki Minaj.
Twerk se však setkává i s negativními ohlasy, a to především kvůli erotickému nádechu.

Základem tance je roznožit nohy, dát je mírně od sebe, vytočit kolena a špičky nohou a jít do polodřepu. V této poloze musíte vydržet co nejdéle. Poté začnete pomalu pohupovat pánví a přidáte zatínání a uvolňování hýždí. A to tak, že střídáte levou a pravou půlku. Lehce erotický nádech dodává tanci, kromě provokativních pohybů hýžděmi, i to, že většinou mají ženy upnuté oblečení plavkového střihu.

Propellerads

Videa

Twerk 1

Twerk 2

Twerk 3

loading...
Twerk 4

Historie Twerku
Od té doby, co si Miley Cyrus olečená v overalu s jednorožcem nemotorně zakroužila zadkem na Youtube, se twerking jednoznačně protlačil do hlavního proudu (mainstreamu). Spousta ctižádostivých třepačů zadkem ale vůbec nemá tušení, kde má tento tanec svůj původ a možná by je překvapilo zjištění, že hnací silou popularizace tohoto stylu je vlastně new-orleanský subžánr hip hopu známý jako Bounce.

Pokud se chcete seznámit s Bounce hudbou, rozhodně nesmíte opomenout velký Dipleho hit z roku 2012 Express Yourself. Natáčel se v New Orleans a byl vpodstatě vytvořen jako pocta Bounce kultuře.
Bounce vznikl v New Orleans na konci 80. let a je žánrem hiphopu, který vzešel ze samplování jednoho hiphopového tracku z roku 1986: „Drag Rap“ od New York-based Showboys. Vznikl v podstatě zrychlením tohoto beatu do bláznivě rychlého tempa a přidáním vokálů, které typicky zahrnují tzv. „volání a odpověď“ (což je ovlivněno indiánským zpěvem, který se objevuje v new-orleanském Mardi Gras). Jak se Bounce začal vyvíjet, začaly se přidávat další beaty ‘The Triggaman’, ‘Rock The Beat’ Dereka B a ‘Brown Beat’ Caermona Paula.

Během 90. let se Bounce vyvinul v silný proud, který byl oblíbený v místních klubech a na různých tanečních místech po celém New Orleans. Paradoxem bylo, že díky svému zjevně sexuálnímu textovému obsahu jej navzdory narůstající popularitě odmítala hrát spousta rádií. A tak tento žánr zůstal relativně uvězněný v jeho new-orleanských kořenech.

Existuje také styl zvaný Sissy Bounce, který je sám o sobě kontroverzní, jelikož ho spousta umělců odmítá. Ne kvůli slovu sissy (padavka), ale protože nesouhlasí s oddělením od hlavního proudu Bounce. Katey Red v interview pro Vanity Fair říká: „Není to Sissy Bounce. Je to bouncová muzika. Padavky (sissies) ho jen dělají.“

Jak se hiphopová hudba a kultura stávala populární a začleňovala se do mainstreamu, platila za to ztrátou respektu k tomu, odkud přišla. Takže až příště budete v klubu třepat zadkem ve stojce, přemýšlejte méně o twerkových videích na Youtube a víc o průkopnících v tohoto žánru – hvězdách rapu z New Orleans, kteří tento pohyb umožnili 🙂

Sdílejte s přáteli -> Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest